П`ятниця, 27.06.2025, 02:51
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Сайт вчителя музичного мистецтва Галайка М.С.

Меню сайта
Календар
Годинник

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Вхід на сайт
Пошук
Опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 320
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Мої файли

Главная » Статьи » Мои статьи

Урок музики у 3 класі

                  Інтонація


                   ( Урок у 3- му класі )


Тема: Інтонація

 Мета: Дидактична- Визначити значення інтонації та її вплив на музичний твір; сприяти усвідомленню учнями того, що в основі музичного твору лежить головна інтонація — зародок мелодії, ритму, динаміки, тембру, тобто основних елементів музичної мови; закріпити навички виразного співу і слухових уявлень;

Розвивальна-розвивати музичну пам’ять, відчуття ритму та творчу уяву;

Виховна-виховувати любов до музики, культуру слухання.

 Музичний матеріал: А. Островський «ДО,ре,мі,фа,соль»,     «Відгадай-но», П.І.Чайковський «Пісня жайворонка», А.Житкевич «Перестук», В.Гребенюк «Зимонька чудова».    

Обладнання: Тексти пісень ( В. Гребенюк " Музична абетка  та "Зимонька чудова "), фотоматеріал, магнітофон, ілюстрації птахів і музичних інструментів, музичні інструменти ( баян, та музичний трикутник ).

Тип уроку:Урок – подорож

Методи: Мозковий штурм,ігровий,робота в групах, повернення до раніше вивченого,метод емоційного впливу.

                                          Хід  уроку

 I. Музичне привітання.(3хв.) Учні заходять до класу під мелодію пісні А. Островського " До, ре, мі, фа, соль” ( на мелодію пісні "Я на солнышке  лежу ") ( аудіозапис )

Всі: Урок музики у нас                                         

         Запросив усіх у клас.

         Привітаймось дружно всі:

         До, ре, мі, фо, соль, ля, сі!

Учитель: Урок музики почавсь

              Кожен з вас приготувавсь?

Учні: Ми готові вже співати,

             Грати й навіть танцювати

II Оголошення теми та завдань уроку(5хв.)

Учитель: Знову день почався, діти,

                    Ви зібрались на урок

                    Тож пора нам поспішати,

                     Кличе в подорож дзвінок.

                     Сьогодні в нас урок звичайний

                     Та вчить багато нас чому.

                     Хай буде він для нас повчальний,

                     За це подякуєм йому

                     У нас сьогодні ніби св’ято.

                     Зима вклонилася нам радо.

                     Ану ж на мене подивіться

                     І веселенько посміхніться!

-Отож, з вашими чарівними посмішками, з гарним настроєм сьогодні на уроці за допомогою своїх знань і вмінь ми потрапимо у дуже цікаву країну, яку ми найбільше любимо, і називається вона  "Музика " А в дорогу із собою візьмемо тему нашого уроку, яку ми розглядаємо протягом усього семестру,— " Інтонація ".

-         Давайте пригадаємо з вами, що таке інтонація? ( виразність ).

-         Отож, щоб виразно прочитати вірш чи оповідання, нам потрібно звернути увагу на інтонацію( тобто на дикцію - чітко вимовляти слова ), на розділові знаки ( підсилювати або послаблювати звучання голосу. А яке значення має інтонація в музиці? ( інтонація передає характер твору. В ній містяться основні елементи музичної мови: мелодія - весела, сумна наспівна,рухлива; ритм - чіткий; темп - повільний, швидкий; динаміка, тембр).

-         А тепер давайте пригадаємо, чим записуються звуки в звичайній українській мові? ( буквами ).

-         Правильно, буквами, які утворюють слова, а слова – цілі речення, речення - вірші, казки, оповідання. А в музичній мові чим ми записуємо звуки? ( нотами).

-         А скільки нот є в музиці? ( сім )

-         Правильно, діти. І саме сім нот дають нам можливість співати, танцювати, марширувати, писати й слухати музику. А назви цих семи нот ми пригадаємо за допомогою поспівки

В. Гребенюка " Музична абетка " ( діти співають пісню )

-         Отож, пригадавши музичні звуки, ми можемо сміливо крокувати в країну " Музика ". То чим же нам відкрити дверцята? ( ключем )

-         Що, звичайним ключем? (Ні. Скрипковим або басовим ).

-         Правильно, діти. А хто ж живе у країні " Музика "? ( співаки композитори, танцюристи, музиканти).

-         А що ж вони роблять?( композитори пишуть музику,співаки співають, танцьористи танцюють, музиканти грають на музичних інструментах).

-         Ви хочете бути схожими на них? ( так ).

-         Тоді для вас справжнє випробування! Назвіть, які ви знаєте музичні інструменти. ( діти називають )

-         Молодці, ви знаєте багато музичних інструментів. Отож я вас запрошую до гри " Відгадай - но ". Хто має бажання пограти?

Гра " Відгадай - но "(5хв.)

( Запрошую трьох учнів). Поки звучатиме музика, ви маєте відібрати серед ілюстрацій з музичними інструментами тільки ті, які нам допоможуть:

1-й учень - заспівати, 2-й- затанцювати, 3-й- промарширувати і назвати музичні інструменти, які ви відібрали.

( Звучить пісня А. Островського " Відгадай-но ")

-         Молодці, діти! Ви всі добре справились зі своїм завданням. А хто скаже, чому я обрав саме трьох учнів для гри і попросив вибрати музичні інструменти тільки для пісні, танцю і маршу? ( Тому, що пісня, танець і марш— це три типи музики)

III. Слухання музики.(5хв.)

         П. І. Чайковський " Пісня жайворонка "

-         Ви вже знаєте, діти, що музика буває різною: сумною і веселою, задумливою і жартівливою. Дуже красиво співають пташки, особливо навесні і влітку – напевно, від них ми і навчилися співати. Але є пташка, яка співає особливо дзвінко. Чи знаєте ви що це за пташка? ( це жайворонок )

-         Ось послухайте спів цієї пташки. ( Спів жайворонка ). А тепер  послухайте як  зумів композитор П. Чайковський за допомогою музики передати спів цієї пташки у своїй п’єсі   "Пісня жайворонка”. ( Звучить ( Пісня жайворонка” ).

-         Скажіть, який інструмент відображав спів жайворонка? (фортепіано ).

-         Який характер мелодії? ( веселий ).

-         Який темп? ( Швидкий )

-         Чи музичний інструмент відтворив спів пташки ?( так )

     -   Діти, а тепер пригадайте, про яку пташку ми з вами         

         розучували пісню? ( про дятла ).

-         Пам'ятаєте, я вам обіцяв розповісти казку про дятла, чому він не співає як інші птахи, а тільки вистукує по корі дерева? Отож слухайте казку в’єтнамського письменника Хао Ньієн

" Чому дятел не вміє співати "

 

                Чому дятел не вміє співати?

     Колись дуже давно в лісі було тихо - тихо, тому, що пташки не вміли співати. Тільки вітер ворушив листя, свистів між гілками, розгойдуючи старі дерева.

     Якось у ліс зайшла чарівниця й почала роздавати пташкам пісні. Піднявся страшенний галас. Пташки кружляли коло чарівниці і навперебій просили дати кожній найкращу пісню.

-         Мені хочеться спокійну пісню,- сказала Горлиця.

-         А мені веселу!- відгукнувся Чиж.

-         А мені мрійливу й таку, щоб мене відразу впізнали за голосом!- скрикнув Голуб.

Півень, що прибіг із села, попросив пісню голосисту і дзвінку.

     Соромливий, тихий Соловей скромно стояв осторонь, не наважуючись просити пісню. Тільки думав: " Ой, як хочеться мені пісеньку! Я б співав її так, щоб усім сподобалось”.

     А дятел якраз вибирав жуків у корі сосни. Тому й прилетів пізно.

-         А мені, крикнув він ще здалека.

-         - Я хочу простеньку пісеньку, але дзвінку. Я нею всіх будитиму та оспівуватиму схід сонечка.

Чарівниця так і не помітивши Солов’я, останню пісеньку віддала Дятлові. Зраділий Дятел звернувся до Солов’я:

-         Соловейку, проспівай свою пісеньку, а ми всі підхопимо. А потім я свою проспіваю.

-         В мене немає пісеньки, - із сумом відповів соловей.

-   Усім роздали, а мені не вистачило...

 Дятлові стало дуже шкода Солов’я. Він подумав - подумав і віддав свою пісню пташці, що засумувала. А сам залишився без пісні.

     З тої пори ранком у лісі дзвенять сотні пташиних голосів. Але Дятел аніскільки не заздрить не жалкує, що в нього немає пісеньки. Він гордовито й весело б’є своїм дзьобом по дубовій або сосновій корі. І всі люблять і поважають Дятла, хоч він і не вміє співати.

 Учитель: Сподобалася казка? А як же називається пісня про дятла? ( " Перестук " )

-         Хто написав слова і музику до цієї пісеньки? ( Композитор Анатолій Житкевич )

-         Давайте пригадаємо слова й ритмічний малюнок цієї пісеньки. Не забувайте про паузи в тексті.( діти відтворюють ритмічний малюнок пісні( 1 куплет ))

-         Зараз сядьте рівненько і разом давайте розспіваємося.

  Розспівка(4хв.) Вправа по тризвуку на прийом стокато та легато

 

 IV. Виконання пісні. (10хв.)

А. Житкевич " Перестук "

-         Давайте разом пригадаємо мелодію пісні " Перестук ", музику до якої написав композитор А. Житкевич. ( виконання пісні )

-         Молодці, ви дуже добре запам'ятали і мелодію, і ритм цієї пісні. Скажіть, а який характер цієї мелодії?( Веселий )

-         Отож, зробити пісню ще більш виразною, веселішою нам допоможе музичний інструмент - музичний трикутник. Хто сьогодні хоче побути на уроці музикантом, пограти на музичному трикутнику? ( робота в групах )

-         Ось вам музичний трикутник. На слова "тук-тук " наші "музиканти” будуть грати на музичному трикутнику, а ви будете допомагати їм, відбиваючи тихенько ритм пальчиком по зошиту. Слів " тук - тук " не співаємо, а лише простукуємо, імітуючи стукіт дятла. Отож почали! ( співаємо і граємо на музичному трикутнику).

V. Розучування пісні (10хв.)

 В. Гребенюк " Зимонька чудова "

-         Тепер перейдемо до вивчення нової пісні. Скажіть, яка пора року зараз надворі? ( Зима )

-         Хто любить зиму і за що? ( відповіді дітей ).

-         Так, діти , сьогодні ми з вами розпочнемо вивчати нову пісню композитора В. Гребенюка ”Зимонька чудова”

-         Ви слідкуйте за словами пісні, написаної на плакаті, а я вам заспіваю( виконання пісні )

-         Сподобалась вам пісня? ( так )

-         Який же характер цієї пісні? (Веселий )

-         Тож давайте разом виразно прочитаємо слова першого куплету пісні.

-         А тепер заспіваємо( розучую по фразах, домагаюся виразного виконання )

( Діти працюють в парах, складаючи мелодію пісні з кубиків: перша група - перший, другий рядок; друга група – третій, четвертий рядок).

Молодці, діти!Ви дуже добре працювали, всі старалися. На наступному уроці продовжимо роботу над цією піснею.

VI. Підсумок уроку.(2хв.)

-         Яке значення має інтонація?

-         Чому інтонація є основою музики?

-         Що впливає на характер музики?

( Оцінюю роботу учнів )

-         Молодці! Ви були сьогодні дуже активними, гарно співали, грали на музичних інструментах, і тим, хто найкраще справлявся із завданням уроку, з країни " Музика " надійшла скринька з дарунками. Поглянемо, що ж в цій скриньці?

 ( нотки)

( Запрошую кращих учнів до скриньки і вручаю подарунки ).

                     Спасибі всім, хто працював

                     Пісні співав, диригував,

                     На інструментах грав чудово

                     Та тим, хто в гості завітав.

VII. Домашнє завдання(1хв.)

-         Слухайте музику, співайте, вчіться відрізняти виразне виконання від невиразного.                  

                     Ось пролунав дзвінок,

                     Наш закінчивсь урок.

                     Хай вам сонце сміється,

                     Хай земля співає

                     І ніколи пісня вас не покидає!

До побачення. Учні виходять із класу під звуки мелодії А. Островського " До, ре, мі, фа, соль, " ( аудіозапис )
Категория: Мои статьи | Добавил: Nic (11.01.2010)
Просмотров: 28356 | Теги: урок, музыка для школы, школа, конспект урока, Конспект, музыка | Рейтинг: 2.1/7
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]