Тема: «Класицизм, романтизм»
Мета: ознайомити з особливостями мистецьких стилів «класицизм», «романтизм»; вчити розпізнавати їх серед інших стилів; вивчити найвідоміші мистецькі пам’ятки цих стилів; сприяти формуванню естетичного смаку.
Обладнання: наочні матеріали, які висвітлюють ознаки
стилів «класицизм» та «романтизм»,фотоматеріали з зображеннями світових мистецьких пам’ято цих стилів, презентація «класицизм», «романтизм», магнітофон, DVD програвач, смайлики, картки для практичної роботи, диски .
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
- Організаційна частина.
Входять в клас під звуки музики ave maria.
- Актуалізація опорних знань
- Добрий день. Як ви вже здогадались урок у нас буде незвичайний.
- Скажіть, яку музику ми з вами щойно прослухали, як називається твір? (ave maria)
- Як ви гадаєте, до якого стилю відноситься ця музика (класичного)
- Над якою темою ми працюємо на протязі вже декількох уроків?( Художні напрями та стилі)
- Оголошення теми й мети уроку.
- Так ми продовжимо з вами працювати над темою «Художні напрями та стилі»
І сьогодні познайомимося з вами з «Епохою класицизму та романтизму»
- Що б ви хотіли побачити, почути на цьому уроці? (побачити картини, послухати музику, побачити архітектуру, літературу епохи класицизму та романтизму,)
- Отож, сьогодні ми з вами познайомимося з музикою, живописом, літературою, архітектурою класичного та романтичного стилю.
- Навчимося розрізняти ці стилі в різних видах мистецтва.
- У вас на партах є смайли, залежно від вашого настрою та розуміння теми на уроці, ви будете повертати їх до мене лицем. (Зразок на дошці)
4. Подання нового матеріалу.
- Отож перенесемося з вами в епоху класицизму, (плакат на дошці) в епоху вишуканого одягу, чітких та жорстких правил, раціоналізму, коли проголошувалося лише прекрасне і піднесене в епоху королів, принцес, Моцарта, Мольєра .
Увага на монітор..(учні переглядають презентацію)
На останньому нашому уроці я об’єднав вас у групи:
художників, музикантів, письменників, архітекторів. Давайте згадаємо з вами як працювати в групах (плакат на дошці)
Кожна з груп отримала завдання підготувати розповідь про одну з найвидатніших постатей в літературі, живописі, музиці, архітектурі цих стилів.
(Виступи учнів)(музиканти, живописці, архітектори , літератори)
- Отож підсумуємо з вами, які ж основні риси класицизму, як відрізнити класицизм серед інших стилів.
(Плакат на дошці)
Рисами класицизму є:
Вічність ідеалу прекрасного, наслідування традицій античних майстрів.
Чітка ієрархія жанрів: високі, середні, низькі.
Чіткий поділ характерів на позитивні та негативні.
Чітка композиція, неприпустимість змішування високого і низького.
-Епоха класицизму переходить у епоху мрій, кохання, в епоху душевного, живописного, красивого, фантастичного романтизму, (плакат на дошці)
Михаил Юрьевич Лермонтов:
Я не хочу, чтоб свет узнал
Мою таинственную повесть;
Как я любил, за что страдал,
Тому судья лишь Бог да совесть!
- Що ми можемо сказати про цей вірш?
- Чи можемо ми віднести його до класичного стилю? (ні)
- Чому? (тому, що в ньому йде мова про душевний стан людини, її почуття)
- Так дійсно. Тому цей вірш належить до романтичного стилю.
(Перегляд презентації «Романтизм»)
- (Виступи учнів (Художники, архітектори, літератури (сценка), музиканти (слухання під час виконання практичної роботи))
- Скажіть будь ласка, чи є місце романтиці в наш час?
- В якому виді мистецтва вона найбільше проявляє себе? (в музиці, пісні, літературі)
- Зараз ми з вами прослухаємо сучасну романтичну пісню, яка називається «Тобі»
(Плакат на дошці)
Отож, як відрізнити романтизм серед інших видів мистецтв?
Рисами романтизму є:
- Душа людини, її переживання й прагнення
- фольклор
- національна міфологія
- природа
5. Практична робота
- У вас на партах є лист для практичної роботи (показую), який поділений на дві частини «класицизм», «романтизм», також є конверти у яких знаходяться картинки, які відповідають тому чи іншому стилю. Потрібно картинки порівняти між собою та наклеїти у відповідну колонку.
- Якщо під час практичної роботи у вас будуть виникати труднощі, піднімайте знак питання, який також у вас на партах.
(учні виконують роботу під слухання увертюри до опери «Руслан і Людмила » М. Глинки)
Після виконання учні показують роботи (порівнюють результати між групами)
- Що ми можемо сказати про прослухану увертюру Глинки Руслан і Людмила?
– торжество світлих сил Музика ця пройнята чеканням свята, бенкету, відчуттям перед дня торжества. У середньому розділі увертюри виникають таємничі, фантастичні звучання.
6. Підсумок уроку
Кубування. (учні кидають кубики, та відповідають на питання)
- Найскладнішим для мене було…
- Мені сподобалось працювати в групі, тому що…
- Група досягла успіхів тому, що…
- Під час уроку мені сподобалось…
- Чи досягнута мета уроку…
Самооцінювання.
На партах у вас є листи самооцінювання, заповніть їх, виставляючи собі оцінки від 0 до 3. (Зразок на дошці)
7. Домашнє завдання
- Ми з вами продовжимо працювати у групах на наступному уроці. Тому кожна група підготує на наступний урок доповіді про музикантів, художників, архітекторів, письменників, епохи «Реалізму» та «Імпресіонізму»
P/S
Конспект, презентацію "Класицизм" та "Романтизм", а також коментарі до них можна завантажити за посиланням Скачати...
|