Неділя, 19.05.2024, 06:54
Приветствую Вас Гість | Регистрация | Вход

Сайт вчителя музичного мистецтва Галайка М.С.

Меню сайта
Календар
Годинник

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів
Опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 318
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методическая литература,сценарии

Главная » 2015 » Вересень » 7 » Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Музичне мистецтво» (1-4 класи) та ( 5-8 класи) в 2015/ 2016 навчальному році
13:35
Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Музичне мистецтво» (1-4 класи) та ( 5-8 класи) в 2015/ 2016 навчальному році

Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Музичне мистецтво» (1-4 класи) та ( 5-8 класи) в 2015/ 2016 навчальному році

 

Вивчення предметів художньо-естетичного циклу в системі загальної середньої освіти є важливим чинником духовного розвитку естетичної та загальної культури.

Сучасне навчання, і мистецьке зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах, навчальних планах, програмах.

Музичне мистецтво є важливим засобом виховання, який сприяє розвитку особистості школяра, осягненню духовних цінностей людства.

Вивчення мистецьких дисциплін у початкових класах здійснюватиметься за навчальними програмами, затвердженими МОНУ (наказ від 12.09.2011 № 1050):

«Музичне мистецтво» авт. Л.Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н.І.;

«Мистецтво» авт. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Очеретяна Н.В., Дмитренко О. М.

Робочі навчальні плани на 2015-2016 навчальний рік складаються:

 - для 1-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460;

Під час оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи передбачено користуватися наказами Міністерства освіти і науки України від 20.08.2008 р. №755 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи», від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» та «Інструктивно-методичними матеріалами щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 28.01.2014 № 1/9-74.

Звертаю увагу на те, що оцінювання навчальних досягнень учнів з предмета музичне мистецтво здійснюється усно і бали не виставляються.

Об’єктами перевірки та оцінювання (мотиваційними критеріями) у процесі навчання музичного мистецтва  є:

- інтерес до уроків музичного  мистецтва загалом;

- спрямованість діяльності на сприймання, пізнання творів та власну творчість;

- ініціативність, що передбачає свободу творчого виявлення, активне включення у творчий процес на уроках, прагнення застосування набутого досвіду у позаурочний час.

На уроках «Музичного мистецтва» учні мають можливість відчути красу українського народного музичного мистецтва, осягнути інтонаційні особливості музики українського народу, відчути національну своєрідність, спільне і відмінне у музиці різних народів.

Для 5-7-х класів робочі навчальні плани на 2015/2016 навчальний рік складаються за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465;

- для 8-9-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;

Учні 8 класів у 2015/2016 навчальному році продовжуватимуть навчатися за такими підручниками:

- «Музичне мистецтво» для 8 класів (авт. О.Волошина, О.Мільченко, А.Левченко);

- «Музичне мистецтво» для 8 класів (авт. Г.Макаренко, Т.Неземнова).

Організація навчально-виховного процесу з предметів художньо-естетичного циклу у 5-6 класах здійснюватиметься згідно з рекомендаціями МОН щодо організації навчально-виховного процесу (листи МОН від 23. 05. 2013 № 1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі», від 01.07.2014 № 1/9 – 343 «Педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах»), розміщеними на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).

Вивчаючи музичне мистецтво, учні 7 класу ознайомляться з різними видами аранжувань народної та академічної музики, особливостями відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці (тема 1 «Музичне мистецтво у нашому житті») та особливостями сучасних музичних явищ – джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня (тема 2 «Новаторство в музичному мистецтві»).

Значну увагу на уроках слід приділяти формуванню вокально-хорових навичок. Зважаючи на вік учнів (початок мутаційного періоду голосу), учителю слід добирати яскраві сучасні твори, зокрема мовою оригіналу, цікаві для виконання дітям з відповідною вокальною теситурою. Крім того, доцільно спонукати учнів до створення елементарного музичного супроводу до виконуваних вокальних творів за допомогою комп’ютерних програм, електронних музичних інструментів (за наявності), мотивувати розвиток самостійності у процесі пізнання музичних явищ сучасності, використовувати Інтернет-ресурси, комп’ютерні програми з музичного мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності.

Важливого значення слід приділяти застосуванню на уроках інтегративних художньо-педагогічних технологій, методів і прийомів стимулювання асоціативно-образного мислення (міжвидових мистецьких паралелей, аналогій, порівнянь), що зумовлено спільним тематизмом, який об’єднує навчальний матеріал різних видів мистецтва, насамперед музичного і образотворчого. Також на уроках доцільно застосовувати інтерактивні, проблемно-евристичні, комп’ютерні технології; стимулювати пошук учнями в мистецтві особистісно-значущих смислів, співзвучних власному досвіду.

Основним видом домашніх завдань в основній школі з предмета «Музичне мистецтво» мають бути завдання на слухання та інтерпретацію музики в навколишньому середовищі, а також завдання творчого спрямування (наприклад, відтворити прослухану музику за допомогою елементарних музичних інструментів, рухів, голосу, придумати назву до музичного твору, проаналізувати звуки, створити імпровізацію (вокальну інструментальну, ритмічну, мелодичну) тощо.

Наголошуємо на тому, що навчальна діяльність учнів з предметів художньо-естетичного циклу у 1-8 класах може проводитись у різних формах окрім письмових (запис учнями будь-якої інформації зі слів учителя чи з дошки, контрольних, самостійних робіт, написання рефератів), які спричиняють додаткове недоцільне навантаження учнів. Примусове ведення учнями зошитів, виконання письмових домашніх завдань є недоцільним і несприятливим для організації творчої мистецької діяльності.

Звертаємо увагу на те, що письмові тематичні перевірки (контрольні, самостійні роботи) з музичного мистецтва  не проводяться.

Тематична атестація проводиться один раз або двічі на семестр та виставляється в журналі в окрему колонку без дати.

Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах МОНУ (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).

 

 

 

 

Категория: Методика | Просмотров: 1661 | Добавил: Nic | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]